Tänak je osvojio prvu istorijsku titulu sa Toyota Yaris WRC

TOYOTA ФИНАНС

Vozač TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team-a Ott Tänak i njegov suvozač Martin Järveoja ispisali su istoriju osvajanjem svoje prve rirule FIA Svetskog Reli Šampionata sa neverovatnim osvajanjem drugog mesta na Rally de España.


Vozač TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team-a Ott Tänak i njegov suvozač Martin Järveoja ispisali su istoriju osvajanjem svoje prve rirule FIA Svetskog Reli Šampionata sa neverovatnim osvajanjem drugog mesta na Rally de España.

Tänak je postao tek treći vozač koji je osvojio WRC krunu od 2004. godine, dok su on i Järveoja prvi Estonci koji su ikada ostvarili taj podvig. Ovo je peti put da je Toyotin vozač osvojio WRC titulu za vozače, a prvi put od kada je Didier Auriol trijumfovao 1994. godine.

Osvojivši šest od 12 relija do sada, Tänak je stigao na pretposlednje kolo sezone sa prednošću od 28 bodova u šampionatu. U jedinom dogaćaju sa stvarnom mešovitom podlogom, Tänak je bio peti ukupno posle prvog dana na šljunku, pre nego što je nakon četiri uzastopne pobede na asfaltu u subotu došao do trećeg mesta.

U nedelju je napravio pristojnu prednost u odnosu na vozača iza, ali je i dalje morao snažno vozi Power-Stage, kojim završava reli, kako bi obezbedio titulu. U neverovatnoj vožnji preko 20,72 kilometra dugoj deonici, bio je 3,6 sekundi brži od bilo koga tako da nije samo uzeo punih pet bonus bodova, već je i osvojio drugo mesto ukupno na mitingu.

 

 


Jari-Matti Latvala završio je na petoj poziciji, osvojivši važne bodove za šampionat proizvođača, čime je Toyota zadržala šanse za pobedu u poslednjem kolu sezone u Australiji, 18 bodova od lidera. Nakon što se povukao u subotu ujutro nakon pada, Kris Meeke se u nedelju vratio u akciju po pravilima o ponovnom pokretanju.

Vozač TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge programa Takamoto Katsuta uspešno je završio svoj drugi događaj na vrhunskom nivou u odvojeno prijavljenoj Toyota Yaris WRC, još jednom demonstrirajući dobar napredak iako ga je tehnički problem usporio u subotu.

Tommi Mäkinen (direktor tima)

„Ovo je istorijsko dostignuće: Imamo novog svetskog prvaka. Velika je nagrada za ceo tim za naporan posao koji su zajedno sa Ottom i Martinom obavljali tokom cele sezone kako bi postigli ovaj cilj. Veliki pritisak bio je na Ottu ovog vikenda. Znam kako je to i mislim da je svakome drugom teško da shvati šta to znači. Ono šta je uradio na Power Stageu, da uradi ono što je bilo potrebno da bi osvojio titulu, bilo je apsolutno neverovatno.

Drugo mesto nam pomaže i u šamponatu proizvođača. I dalje imamo priliku u Australiji i tamo ćemo dati svoj maksimum. “

 

 


Ott Tänak (Vozač automobila 8)

„Teško je znati šta reći u ovom trenutku. Pritisak je bio na drugom nivou ovog vikenda. Ovo je bila cilj mog života. Znao sam da ne smem da napravim bilo kakvu grešku, ali sam i dalje morao da napravim dobar rezultat da bih to ostvario. Dakle, bio je to ogroman pritisak i bilo je teško da se naviknem na njega na početku. Ali na kraju sam se nekako uspeo opustiti i odraditi svoju normalnu vožnju.

Jutros sam se dobro osećao u automobilu i mogao sam da vozim u dobrom ritmu, ali Dani [Sordo] je uvek bio nešto brži, pa sam znao da će u Power Stageu biti teško osvojiti bodove koji su nam potrebni. Snažno sam pritisnuo i na kraju se to isplatilo. Morao sam mnogo toga da prevaziđem u karijeri, pa je lepo na kraju ostvariti ovo. Hvala timu; uradili su sjajan posao. "

Jari-Matti Latvala (Vozač automobila 10)

„Zadovoljan sam svojim vikendom. Mislim da smo imali konstantnu vožnju i nismo stvarno napravili nikakve greške tokom vikenda, a vožanja je u celini bila na dobrom nivou. Nedostajalo mi je malo samopouzdanja na početku ovog relija, tako da moram biti zadovoljan rezultatom i da smo uspeli da osvojimo nekoliko dobrih bodova za tim. Možda smo danas mogli da osvojimo četvrto mesto da smo jače pritisli, ali to nam ne bi koristilo u šampionatu proizvođača i to je bilo najvažnije, ostaviti sve otvorenim do poslednje runde u Australiji. "

 

 


Kris Meeke (Vozač automobila 5)

„Danas sam uživao u ritmu automobila. Znamo da je Yaris WRC zaista dobar na asfaltu i jutros sam ponovo imao dobar osećaj. Morali smo da odustanemo u Power Stageu jer nije bilo načina na koji smo mogli da pomognemo Ott-u da završi šampionat, a bilo je važno ne ulaziti u miks i potencijalno mu oduzeti bodove. Otići ćemo u Australiju da se borimo za nesto u šampionatu proizvođača i daćemo sve od sebe. "

Privremeni konačni plasman, rally de España

1 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h07m39.6s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +17.2s
3 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +17.6s
4 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +53.9s
5 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m00.2s
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1m14.2s
7 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m47.6s
8 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +4m20.5s
9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8m24.6s
10 Eric Camilli/Benjamin Veillas (Citroën C3 R5) +8m47.2s
29 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +42m20.0s

 

 


Vozači šampioni Svetskog relija sa Toyotom:

1990: Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)
1992: Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1993: Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1994: Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
2019: Ott Tänak (Toyota Yaris WRC)

Šta je sledeće?

Sezona završava na Rally Australia-u (14.-17. novembra), koji se održava na raznovrsnim šljunkovitim putevima sa uskim i zavojitim šumskim stazama u kombinaciji sa brzim i tečnim deonicama širom otvorenih seoskih predela.