TOYOTA GAZOO RACING pobedio na Le Mansu

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing je pobedio u 86. trci 24 sata Le Mansa, ostvarivši istorijsku prvu pobedu u svom 20. pokušaju.


Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso u automobilu broj 8 TS050 HYBRID krenuli su sa prve startne pozicije i prvi prošli ciljnu liniju nakon 388 napetih i, često dramatičnih krugova na stazi La Sarthe, pa su tako povećali svoje vođstvo u FIA Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti (WEC).



Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, koji su vodili dug period trke u automobilu broj 7 TS050 HYBRID, postigli su savršen rezultat za Toyotu osvojivši drugo mesto, pred 256.900 navijača.


TOYOTA, koja je do trke ovog vikenda učestvovala u Le Mansu sa 47 automobila i osvojila mesto na postolju šest puta, postaje tek drugi japanski proizvođač koji je pobedio na Le Sartheu, dok je Kazuki prvi Japanac koji je pobedio u japanskom automobilu.


Ovaj rezultat je vrhunac intenzivnih i odlučnih napora saradnika TOYOTA GAZOO Racinga iz Higashi-Fujia i Kelna na stalnom unapređenju tehnologije hibrida, koja je pobedila ovaj vikend uz 35% manju potrošnju goriva nego 2012. godine, kada se vratio trkama izdržljivosti.


Oba automobila TS050 HYBRID su bili podjednako dobrii kroz 5.286 km i nekoliko puta su menjala mesta tokom trke koja je imala i naznake drame za vodeće.


Zbog dve kazne zaustavljanja za automobil broj 8, u poređenju sa sestrinskim automobilom, Fernando je morao da odradi vrhunski posao u noćnom delu trke kako bi se vratio u konkurenciju za pobedu na dan kada su svi vozači vozili izvanredno iako izloženi velikom pritisku.


Zbog problema sa gorivom u kasnoj fazi trke automobil broj 7 je izgubio vođstvo, pa je Kazuki prvi prošao kroz cilj u automobilu broj 8, sa dva kruga prednosti. Automobil broj 3, Rebellion tim je završio treći, sa 12 krugova zaostatka. Nakon pauze od devet nedelja, TOYOTA GAZOO Racing će se vratiti trkama od 17. do 19. avgusta na trci 6 sati Silverstonea, što je treća trka WEC-a u sezoni 2018/19.


Akio Toyoda, Predsednik, TOYOTA Motor Corporation: „Konačno smo ove godine pobedili na 24 sata Le Mansa. Naravno, ovo je još jedan korak prema sledećem izazovu, pa želim da vas zamolim da nas i dalje podržavate. Puno vam hvala. „Hvala vam na tako dobroj vožnji!“ Dozvolite mi, molim vas, da uputim ove reči našim vozačima, koji su vozili naše automobile do najveće udaljenosti u Le Mansu, konačno u našem 20. pokušaju. Istovremeno, iste reči želim uputiti našim automobilima koji su prešli 388 krugova, približno 5.300 km. I, „hvala vam što ste nam dozvolili da naši vozači postignu tako dobar rezultat!“ Želim ovo da kažem svim našim navijačima koji nas već dugo podržavaju, našim partnerima i dobavljačima koji su se borili zajedno sa nama, i svim članovima ekipe i ljudima povezanima sa našom ekipom. Svima želim od srca da se zahvalim."



Hisatake Murata (Predsednik ekipe): „Tako sam ponosan na sve u ekipi zbog ovog rezultata. Pobeda na Le Mansu je bio naš san i konačno smo ga ostvarili. Od srca hvala svima na neverovatnom radu, timskom duhu i istrajnosti. Za Toyotu je pobeda u Le Mansu, nakon toliko frustracija i razočarenja, zaista čaroban trenutak.”


Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7): „Bila je to dugotrajna, intenzivna i bespoštedna borba; svi smo bili nervozni gledajući prenos na TV. Svi smo davali sve od sebe, ne preuzimajući veliki rizik. Trka je jako duga, puno se toga menja. Ovo pokazuje da Toyota može napraviti dva jaka automobila i da se možemo snažno takmičiti. Čestitam automobilu broj 8, za njima je sjajna nedelja i sjajna trka. Naš automobil nije uspeo, ali ovo je veliki ekipni rezultat.”


Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7): „Čestitam posadi automobila broj 8 i celoj ekipi. Toyota je ostvarila veliki rezultat završivši trku bez ikakvih mehaničkih problema; zaista zadivljujuće. Naravno, željeli smo pobediti, ali automobil broj 8 je stvarno bio dobar. Ovo je trka izdržljivosti i zato smo pokušali da vozimo sigurno i vodili smo brigu o automobilu. Na kraju su oba automobila dobro završila. Završiti na drugom mestu i biti deo pobedničke Toyotine ekipe me čini vrlo srećnim.”


José María López (TS050 HYBRID broj 7): „Želim da čestitam automobilu broj 8 i celoj ekipi. Stvarno sam ponosan na ekipu automobila broj 7, i Kamuija i Mikea; dali smo sve od sebe. Ovde nas je šest vozača, ali iza nas je toliko ljudi koji naporno rade. Ovo je veliko dostignuće za Toyotu i to je bio glavni cilj ove nedelje. Dobro smo se borili sa konkurentima, ali uspeti doneti trofej Toyoti je fantastično.”


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8): „Ovo je definitivno najveća pobeda u mojoj karijeri. Još uvek se trudim da shvatim to sve jer, kroz zadnje krugove nisam mogao zaboraviti 2016. godinu. Konačno videti automobil kako prelazi liniju cilja je bilo stvarno posebno. Sve pripreme koje su potrebne za ovaj dan, od svakog pojedinačnog člana ekipe, kada konačno pobedite, to je stvarno nešto jako veliko i zato ću uživati u ovome. Čestitam i automobilu broj 7 koji je odradio fantastičnu trku.”


Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8): „Divno je konačno biti ovde; prošlo je puno vremena. Gotovo da nemam reči. Imao sam sjajne kolege u vozačkoj ekipi, a Toyota nam je dala vrlo snažan automobil. Završili smo trku bez ikakvog problema za oba automobila i verujem da smo zaslužili da pobedimo u ovoj trci. Osvojiti pobedu je bio san svih nas u Toyoti još od 1985. Mnogo ljudi je bilo uključeno u ovaj projekat i ponosan sam što sam ovde i predstavljam sav taj napor.”


Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8): „Bilo je neverovatno. Znamo koliko je Le Mans važan, kakva je to ikona u svetu motosporta, a mi smo kao ekipa postigli neverovatan rezultat. Svaki trenutak je bio podsetnik kako je teška i duga ova trka, svašta se može dogoditi, pa smo se koncentrirali na takmičenje i na to da ostanemo mirni. Srećom, sve je dobro ispalo. Trka je bila tvrda jer su naša dva automobila bila vrlo blizu, u toku jedne minute nakon 23 sata; to je bilo pravo takmičenje, ali fer i vrlo sportski. Hteli smo da osvojimo i dvostruku pobedu, to smo i postigli i jako sam srećan.”


Rezultati 24 sata Le Mansa:


1. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing 388 krugova
2. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing +2 kruga
3. broj 3 Rebellion Racing (Laurent/Beche/Menezes) +12 krugova
4. broj 1 Rebellion Racing (Lotterer/Jani/Senna) +13 krugova
5. broj 26 G-Drive Racing (Rusinov/Vergne/Pizzitola) +19 krugova
6. broj 36 Signatech Alpine (Lapierre/Negrão/Thiriet) +21 krug